Πέμπτη 28 Απριλίου 2011

Γράφει η Ελεονόρα Μελέτη:Yπάρχει φιλία μετά από έναν χωρισμό;



Είναι ένα ερώτημα το οποίο τίθεται πάντα μετά τη λήξη μίας σχέσης και ποτέ δεν θα έχει μία αντικειμενική απάντηση.

Ο καθένας μας αντιλαμβάνεται τελείως διαφορετικά την έννοια της σχέσης, του χωρισμού και της φιλίας, και σύμφωνα με την οπτική του γωνία, αντιμετωπίζει και διαφορετικά αυτές τις τρεις έννοιες.

Υπάρχουν εκείνοι που όταν είναι σε μία σχέση, απαρνιούνται ανθρώπους από το παρελθόν το παρόν και το μέλλον, υπάρχουν όμως και εκείνοι που δεν αλλάζουν τα δεδομένα και τα πρόσωπα της ζωής τους επειδή αλλάζουν σύντροφο, αλλά αντιθέτως βλέπουν στις ανθρώπινες σχέσεις μία άλλη ουσία που είναι σταθερή , όχι μεταβαλλόμενη και απλά υπάρχει χωρίς να χαθεί όταν χαθούν ο έρωτας και η επιθυμία του να είσαι μαζί με τον άλλον.

Κανείς μας δεν μπορεί...
να ανήκει ξεκάθαρα σε μία από τις δύο κατηγορίες. Ο άλλος άνθρωπος είναι αυτός που θα ορίσει ποια από τις κατηγορίες θα επιλέξουμε για να θέσουμε τη σχέση μας μετά από έναν χωρισμό.

Προσωπικά, έχω την τύχη να έχω κρατήσει στη ζωή μου τους ανθρώπους με τους οποίους έχω μοιραστεί όμορφα συναισθήματα, ξεχωριστές στιγμές, έντονες συγκινήσεις και εμπειρίες.

Τρεις είναι οι μεγάλες σχέσεις στη ζωή μου, και από αυτές με τις δύο έχω άριστες επαφές. Όταν μοιράζομαι αυτή την άποψη με πολύ κόσμο, είναι αρκετοί εκείνοι που θεωρούν αδύνατο να συμβαίνει κάτι τέτοιο και δεν μπορούν να φανταστούν τους εαυτούς τους να διατηρούν φιλικές σχέσεις με πρώην σύντροφο τους.

Τα πράγματα όμως είναι απλά, και θα σας πω, πως τα έχω στη δική μου σκέψη.

Για το αν θα αποφασίσεις να κρατήσεις έναν άνθρωπο στη ζωή σου μετά το τέλος μίας ερωτικής σχέσης, έχει να κάνει πρωτίστως το πως νιώθατε ο ένας για τον άλλον στο πλαίσιο της ίδιας της σχέσης. Αν υπήρχε έρωτας, αγάπη, σεβασμός , επικοινωνία, φιλία μέσα  όσο ήσασταν μαζί, αν μοιράστηκες με τον άλλον τη χαρά, τη λύπη, το πρόβλημα, την ευτυχία, την συμπαράσταση, τον τσακωμό, την κουβέντα, και όλα τα άλλα που συνεπάγεται μία καλή και σωστά θεμελιωμένη σχέση, τότε οι βάσεις έχουν μπει για μία δια βίου επαφή και σύνδεση με το εν λόγω πρόσωπο.

Σημασία έχει καταλυτική και ο λόγος για τον οποίο χωρίζει ένα ζευγάρι. Εννοείται πως αν ο λόγος του χωρισμού είναι ένα τρίτο πρόσωπο, τα πράγματα δεν είναι καλά. Είναι πολύ δύσκολο να θελήσεις να έχεις φιλική διάθεση απέναντι σε έναν άνθρωπο που σε έχει προδώσει ή σε έχει απορρίψει με τον τρόπο του και πιστεύω πως την ίδια απουσία επιθυμίας θα έχει και το άλλο πρόσωπο σε περίπτωση που είσαι εσύ εκείνος που θα επιλέξει κάτι άλλο ενώ είσαι ακόμα στη σχέση.

Αν ωστόσο ένας δεσμός τελειώσει γιατί απλά αυτός έχει κάνει τον κύκλο του, τότε ο ψυχισμός και τον δύο αντιλαμβάνεται πιο ζεστά και πιο κοντά  τον πρώην σύντροφο.

Είναι λογικό στα πρώτα στάδια του χωρισμού να είναι λίγο άβολα αμήχανα και περίεργα τα πράγματα γιατί και οι δύο πλευρές καλούνται να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα. Οι συμπεριφορά ωστόσο που θα υποδείξουν και οι δύο στην πρώτη αυτή περίοδο απομάκρυνσης  θα καθορίσει σε τελικό βαθμό το αν οι δυο τους θα μπορέσουν να είναι φίλοι ή όχι.

Ο σεβασμός που υπήρχε στο πλαίσιο της σχέσης, η ειλικρίνεια, η εντιμότητα, η αλήθεια , επιβάλλεται να συνεχιστούν και στο νέο ξεκίνημα του καθενός. Κανείς δεν θα ήθελε να έχει επαφές με τον πρώην σύντροφο του όταν μετά το χωρισμό δει από αυτόν ένα πρόσωπο που δεν έχει καμία σχέση με το πρόσωπο εκείνο που αγάπησε και ερωτεύτηκε. Κανείς δεν θα ήθελε να έχει επαφές με τον πρώην σύντροφο του όταν αυτός συμμαχεί με τα ψέματα, τον αποπροσανατολισμό και κάνει πράγματα που θίγουν τον ίδιο, τον πρώην σύντροφο και την πρώην σχέση.

Αν ξεπεραστεί και αυτός ο σκόπελος τότε ναι, η σχέση μπορεί σιγά -σιγά να περάσει σε άλλο επίπεδο και να εξασφαλίσει μία σταθερή και δια βίου παρουσία  στις ζωές και των δύο.

Εδώ όμως τώρα, πρέπει  να ξεκαθαρίσουμε τι εννοούμε φιλία και φιλική σχέση.

Ας ξεκινήσουμε από αυτό που δεν σημαίνει. Είμαι φίλη με τον πρώην , δεν σημαίνει ότι έχω κοινωνικές επαφές και συναντήσεις μία φορά στο τόσο, όταν και αν τύχει, που και στις περιπτώσεις αυτές, δεν του πολυμιλάω δεν τον χαιρετάω και δεν τον συναναστρέφομαι γιατί συνοδεύομαι ή γιατί συνοδεύεται. Είμαι φίλη με τον πρώην δεν σημαίνει ότι μόλις χωρίσω με την νυν, ξαφνικά τον ή την θυμάμαι, αρχίζω τάχα μου δήθεν να βγαίνω και να κάνω παρέα μαζί του γιατί απλά ... «κάπως ταίριαξε», και τελικά καταλήγω να βγάζω τα μάτια μου μαζί του. Αυτό δεν είναι φιλία, αυτό είναι η ιδανική καβάντζα που μετατρέπει τον «πρώην- νυν φίλο»σε λύση ανάγκης, τον ίδιο τον πρωταγωνιστή  σε αναξιόπιστο και τον πρώην σύντροφο σε κορόιδο που  ο πρώην αγαπημένος του ξαφνικά τα φτιάχνει με μία ...φίλη του, ή με έναν ...φίλο της.

Έχω φιλική σχέση με τον πρώην μου σημαίνει ότι : Δεν τον βλέπω καθόλου ερωτικά, δεν υπάρχει περίπτωση να ξυπνήσει το ερωτικό στοιχείο υπό την οποιαδήποτε συνθήκη, έχω κλείσει συναισθηματικά το κεφάλαιο αυτό μέσα μου και ενδεχομένως έχω φτιάξει τη ζωή μου με κάποιον άλλον σύντροφο χωρίς η σχέση μου αυτή να διαταράσσεται από την παρουσία του πρώην. Το ίδιο ισχύει και για την άλλη πλευρά. Έχω φιλική σχέση με  τον πρώην σημαίνει : τον  νοιάζομαι να είναι καλά και ευτυχισμένος. Είμαι εκεί ανά πάσα ώρα και στιγμή με χρειαστεί , αλλά και εκείνος για μένα. Τον θυμάμαι γλυκά σε γιορτές γενέθλια και όλα τα λοιπά, πίνω έναν καφέ, τρωω ένα φαγητό μαζί του μία φορά στο τόσο και ανταλλάσσουμε τα νέα μας. Ξέρει την αλήθεια για την ζωή μου στην παρούσα φάση, μου λεει και εκείνος τις σκέψεις του, τα προβλήματα του και τις αλλαγές στη ζωή του. Χαίρομαι με τη χαρά του, μου αρέσει η νέα του αγάπη, τον συμβουλεύω αν βλέπω ότι αυτό που έχει δίπλα του δεν αξίζει.
Έχω φιλική σχέση με τον πρώην σύντροφο μου σημαίνει: συνεχίζω να τον σέβομαι, να τον αγαπώ, να θέλω να τον έχω στη ζωή μου, χωρίς ωστόσο να περιμένω από αυτόν κάτι περισσότερο ή να προσδοκώ να γυρίσω σε αυτό που κάποτε είχαμε, ζήσαμε και τελείωσε.

Για κάποιους φαντάζει αδύνατον, για κάποιους πάλι όχι. Η αλήθεια είναι μέσα μας και μόνο εμείς μπορούμε να την κάνουμε να συμβεί.

Queen.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου