Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

Eurovision 2012:ΕΛΛΑΔΑ: Η χορογραφία μιας Αφροδίτης από τον Κωνσταντίνο Ρήγο!


 Στη σημερινή συνέντευξη τύπου της Ελευθερίας Ελευθερίου, η ομάδα της Ελληνικής αποστολής διένειμε σε όλους τους δημοσιογράφους  ενημερωτικό έντυπο που εξηγεί αναλυτικά όλο το σκεπτικό και τη φιλοσοφία της χορογραφίας της φετινής μας συμμετοχής. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος εξηγεί τις πηγές έμνευσής του και περιγράφει τα πως και γιατί. Είναι αλήθεια, ότι υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από τους δημοσιογράφους για τη φιλοσοφία της χορογραφίας μας και πραγματικά συγκέντρωσε το θαυμασμό όλων εδώ, όπως φάνηκε και από την άνοδο της Ελλάδας στην πρώτη θέση μετά και τη συνέντευξη τύπου μας.
Αναλυτικά, και σε μετάφραση το κείμενο της Ελληνικής Αποστολής έχει ώς εξής:

«Ρίχνοντας μια ματιά πίσω στο χρόνο, επιστρέφοντας στο σήμερα, η ενέργεια του ανθρώπου που χορεύει σαν «μανιακός» και το συναίσθημα του μοναδικου του «Αφροδισιακού», παραμένει μια αξεπέραστη ευχαρίστηση.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο χορογράφος και καλλιτεχνικός διευθυντής μας, εμπνέυστηκε από τη θεά Αφροδίτη, τη θεά της ομορφιάς και του έρωτα στην αρχαία Ελληνική μυθολογία, που γεννήθηκε μέσα από τα κύματα της θάλασσας, και αναδύθηκε από τα κοχύλια.
Οι τρεις κινήσεις που χαρακτηρίζουν ολόκληρη τη σκηνική εμφάνιση είναι αυτές οι κινήσεις των χεριών της Ελευθερίας και των χορευτών της, που προέρχονται από δύο αγάλματα που απεικονίζουν την Αφροδίτη , την Αφροδίτη της Μήλου και τη Νίκη της Σαμοθράκης, ενώ η Τρίτη κίνηση προέρχεται από τον πίνακα «Η Γέννηση της Αφροδίτης» του Σάντρο Μποντιτσέλι.
Η χορογραφία βασίζεται σε δύο μέρη, όπως άλλωστε και το ίδιο το τραγούδι: «Aphrodisiac» είναι ένα pop τραγούδι, που «φλερτάρει» με τους παραδοσιακούς Ελληνικούς σκοπούς και κινήσεις. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι η χορογραφία χρησιμοποιεί τα βήματα ενός παραδοσιακού Ελληνικού χορού από το νησί της Κρήτης, ενώ το δεύτερο μέρος χρησιμοποιεί ελεύθερες τεχνικές σύγχρονου χορού, ενωμένες με τη αισθητική της jazz, του ελεύθερου στυλ και γεωμετρικών σχημάτων.
Οι χειρονομίες της Ελληνικής ομάδας στην σκηνή με τις παλάμες να επιτείνονται στο κοινό, είναι μια αναφορά στη διάσημη χορογραφική δουλειά  του Vaslav Nisinski, «Aπομεσήμερο ενός φαύνου», που συμβολίζει την ενέργεια.
Τα δύο τελευταία μέρη της χορογραφίας είναι εμπνευσμένα από τα αετώματα του Παρθενώνα.
Η Ελευθερία Ελευθερίου γίνεται η σύγχρονη Αφροδίτη του 2012, το αιώνιο σύμβολο της Γυναίκας. Μια γυναίκα δυναμική, αισθησιακή και γλυκειά την ίδια στιγμή…Η Ελευθερία που θέλει να ξεσηκώσει όλα τα αφροδισιακά μας χαρακτηριστικά που είναι βαθειά μέσα μας.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος ίδρυσε τη δική του χορευτική ομάδα Χοροθέατρο Οκτάνα, ενώ υπήρξε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της χορευτικής ομάδας  του Εθνικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδας. Υπήρξε καλλιτεχνικός διευθυντής στα μεγαλύτερα θέατρα της Ελλάδας και σε σε πολλά φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Σήμερα δουλέυει με διάσημους Έλληνες καλλιτέχνες έχοντας την επιμέλεια σε ζωντανές εμφανίσεις και video clips. O Κωνσταντίνος Ρήγος ήταν επίσης και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Ελληνικής συμμετοχής στην Eurovision το 2011 και έχει βραβευθεί 7 φορές από το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού για τη δουλειά του στην τέχνη της χορογραφίας.»
Πραγματικά, αισθανόμαστε υπερήφανοι!
Κώστας Ζήσης
 πηγη: ogaegreece

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου