Τρίτη, 3 Ιουλίου 2012

Διατροφικές συμβουλές για της μέρες του καύσωνα



Ο οργανισμός μας, για να αντεπεξέλθει στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται το καλοκαίρι, αποβάλει νερό από τα ούρα, τους πνεύμονες και τον ιδρώτα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται η ανάγκη για περισσότερα υγρά, ενώ παράλληλα μειώνεται η διάθεση για φαγητό. Σύμφωνα με τους ειδικούς αν θέλουμε να περάσουμε τη δοκιμασία του καλοκαιριού «αλώβητοι» φροντίζοντας να είμαστε πάντα σωστά ενυδατωμένοι πρέπει να ακολουθήσουμε την παρακάτω διατροφή.

Καταναλώνουμε 8-10 ποτήρια υγρών καθημερινά. Το νούμερο αυτό δεν είναι δύσκολο να το καλύψουμε, εάν λάβουμε υπόψη μας ότι το τσάι, ο καφές, οι χυμοί, η σόδα και τα αναψυκτικά, προτιμώντας τα light, συμβάλλουν εξίσου στην ενυδάτωση του οργανισμού μας.
Δεν ξεχνάμε στο διαιτολόγιο μας τα φρούτα, τα λαχανικά και τους φυσικούς χυμούς τους. Ο χρυσός κανόνας των 5 φρούτων και λαχανικών την ημέρα που θα έπρεπε να ισχύει όλο το χρόνο, έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία την καλοκαιρινή περίοδο. Η περιεκτικότητά τους σε νερό κυμαίνεται από 70-85%. Εκτός από νερό και βιταμίνες, προσφέρουν ένα πολύ σημαντικό ηλεκτρολύτη, το κάλιο, που λόγω της αυξημένης εφίδρωσης χάνεται από το σώμα μας.
Αποφεύγουμε την παγίδα του αλκοόλ και δεν το παρακάνουμε με τα ποτά. Τα αλκοολούχα ποτά αν και νιώθουμε ότι μας δροσίζουν, ουσιαστικά αφυδατώνουν το σώμα λόγω της αυξημένης διούρησης που προκαλούν. Προτιμούμε τα δροσερά και όχι τα παγωμένα ροφήματα, καθώς απορροφώνται πιο γρήγορα από τον πεπτικό σωλήνα και άρα ενυδατώνουν καλύτερα τον οργανισμό.
Αποφεύγουμε τα μεγάλα γεύματα με παχιές σάλτσες ή φαγητά τύπου fast-food γιατί αυξάνουμε χωρίς λόγο τις ήδη αυξημένες απαιτήσεις σε υγρά. Ακόμη μεγαλύτερη προσοχή απαιτείται για τις ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού, τα παιδιά και τους ηλικιωμένους, στους οποίους το αίσθημα της δίψας είναι μειωμένο. Στην περίπτωση αυτή πρέπει να θυμόμαστε να ρωτάμε τα άτομα αυτά αν διψούν και να τους προσφέρουμε ένα ρόφημα, περίπου κάθε 1 ώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου